زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

در اینجا چند روش وجود دارد که می تواند به شما در رفع مشکل آزاردهنده در قطع شدن اتصال وای فای به طور مکرر یا نامنظم بودن در رایانه ویندوز ۱۰ به شما کمک کند.

رفع مشکل قطع شدن اتصال وای فای در ویندوز ۱۰

به طور معمول ، در این مشکل اتصال WiFi در ویندوز ۱۰ بدون هیچ دلیلی قطع می شود و دوباره روشن می شود. خیلی ها فکر میکنند مشکل از اینترنت مودم یا موبایل است و شرکت ارائه دهنده را سرزنش میکنند.

با این حال ، این مشکل در بسیاری از موارد به دلیل عدم بروزرسانی آداپتور WiFi به جدیدترین نسخه ارائه شده توسط شرکت سازنده و همچنین به دلیل تمایل پیش فرض رایانه ویندوز ۱۰ برای خاموش کردن آداپتور WiFi خود به منظور صرفه جویی در مصرف برق می باشد.

در زیر مراحل به روزرسانی نرم افزار درایور برای آداپتور WiFi در رایانه خود و همچنین مراحل جلوگیری از خاموش کردن خودکار رایانه خود ، آداپتور WiFi را در زیر مشاهده خواهید کرد.

درایور WiFi Adapter را به روز کنید

به طور کلی ، سیستم عامل Window 10 باید به طور خودکار درایورها را برای همه دستگاههای رایانه شما به روز کند. با این حال ، این همیشه اتفاق نمی افتد ، و منجر به درایورهای قدیمی می شود که در رایانه ویندوز مشکلی ایجاد می کنند.پس اجازه دهید ما سعی کنیم درایور WiFi را در رایانه خود به روز کنیم و ببینیم آیا این امر در رفع مشکل قطع اتصال WiFi کمک می کند یا خیر.

 

۱. بر روی دکمه Start Windows 10 کلیک راست کرده و سپس در منوی ظاهر شده روی گزینه Device Manager کلیک کنید.

۲. در Device Manager ، روی Network Adapters کلیک کنید تا ورودی آن گسترش یابد. از لیست گسترده شده ، روی رایانه خود روی WiFi Adapter راست کلیک کرده و سپس در فهرست متن گزینه گزینه Update Driver Software را کلیک کنید.

۳. در صفحه بعد ، بر روی Search Automatically for Updated Driver Software کلیک کنید .

۴- رایانه شما شروع به جستجوی آخرین نرم افزار درایور آداپتور WiFi در رایانه شما می کند. و به شما اطلاع می دهد که رایانه شما جدیدترین نرم افزار درایور را نصب کرده است یا جدیدترین نرم افزار درایور را که می توانید نصب کنید ارائه می دهد.

به روزرسانی نرم افزار Driver برای آداپتور WiFi به پایان رسید حالا دیگر باید مشکل قطع مکرر وای فای در رایانه شما برطرف شده باشد. در صورتی که نرم افزار Driver برای آداپتور WiFi در رایانه شما قبلاً به روز شده باشد ، باید روش بعدی را امتحان کنید.

غیرفعال کردن WiFi Sense

غیرفعال کردن WiFi Sense به برخی از کاربران کمک کرده است تا مشکل قطع اتصال WiFi در رایانه ویندوز ۱۰ را برطرف کنند.

۱. بر روی دکمه Start Windows 10 کلیک کرده و سپس روی گزینه Settings Icon کلیک کنید .

۲. در صفحه تنظیمات ، روی گزینه Network & Internet کلیک کنید.

۳. در صفحه بعد ، بر روی WiFi در منوی نوار کناری سمت چپ کلیک کنید و سپس گزینه Connect to Hostspots open open غیرفعال کنید .

حالا یکبار رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید که آیا مشکل اتصال WiFi از کامپیوتر ویندوز ۱۰ شما برطرف شده است.

حل مشکل خاموش شدن خودکار Wifi به دلیل صرفه جویی در برق

نکته:اگر مشکل شما در مراحل بالا حل شد دیگر نیاز به خواندن این بخش ندارید.

همانطور که در بالا گفته شد ، کاملاً ممکن است که کامپیوتر شما به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی ، WiFi خود را به طور خودکار خاموش کند.

۱. بر روی دکمه Start Windows 10 کلیک راست کرده و سپس در منوی ظاهر شده بر روی Device Manager کلیک کنید.

۲. در Device Manager ، روی Network Adapters کلیک کنید تا ورودی آن گسترش یابد. از لیست گسترش یافته ، روی رایانه خود روی آداپتور WiFi راست کلیک کرده و سپس در فهرست متنی روی Properties کلیک کنید.

۳. در پنجره WiFi Adapter Properties ، روی زبانه Power Management کلیک کرده و گزینه “Allow Allow the computer to turn off this device to save power” را غیرفعال کنید.

اکنون رایانه شما قادر به خاموش کردن آداپتور WiFi نیست ، که باید مشکل اتصال WiFi را در رایانه Windows 10 خود برطرف کند.

ممنون که مطلب رو کامل خوندید امیدوارم مشکل شمل حل شده باشه. در آخر خوشحال میشیم که نظرات و پیشنهاداتون رو با ما به اشتراک بزارید.